algemeen

3000 likes voor Hart van Vlissingen

VLISSINGEN – Drieduizend ‘vind-ik-leuks’ op Facebook binnen een half jaar. Het is hard gegaan. Hoe komt het dat Vlissingen zo succesvol is? We proberen het uit te leggen.

De eerste foto
Op 19 september plaatsten we een oude foto van het Betje Wolffplein op Facebook. In eerste instantie werd daar nog niet veel op gereageerd, dat kwam natuurlijk omdat we toen nog niet zoveel likes hadden. Het ging echt hard toen we op 1 oktober vaker oude foto’s gingen plaatsen.

BLØF
Berichten over de bekendste (deels) Vlissingse band krijgen veel reacties. Zoals de foto van het optreden aan de Vlissingse kust in 2000. Veel mensen waren er bij, zien twaalf jaar later de foto en denken: ‘O ja, dat is waar ook!

blof

Opvallende dingen
Ooit weleens een auto van de Leeuwentrap zien rijden? Waarschijnlijk niet. Jaren geleden gebeurde het per ongeluk. Gelukkig maakte iemand er een foto van. Ook nu blijft het leuk, want mensen ‘liken & sharen’ de foto. En er was niet eens een prijs aan verbonden.
leeuwentrap

Siebeltje
Op een foto van mevr. Siebels kregen we in korte tijd ongekend veel reacties. Inmiddels (26 maart 2013) is de foto 710 keer geliked, 89 keer gedeeld en er is 316 keer op geregeaard. Veel mensen kochten vroeger snoep in de winkel aan de Hobeinstraat. Leuk om nu, jaren later, weer eens een foto te zien.
siebeltje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Heeft Vlissingen dat echt gehad?
Het is altijd leuk om foto’s van vroeger te zien. Vooral als daar iets op te zien is wat er nu niet meer is. Met foto’s van de wandelpier merkten we dat voor het eerst. Veel verbaasde reacties, vooral van jonge fans. Nu is er zelfs een aparte Facebookpagina over de wandelpier. Het kan snel gaan. Verbaasde reacties kregen we ook op de foto van een souvenirwinkel op de boulevard. Bijzonder omdat de kiosk een molen op het dak had. En zeg eens eerlijk. Wist jij dat Vlissingen zo’n kiosk op de boulevard had staan?
souvenir


Niet alleen oud scoort
De facebookpagina is vooral een succes geworden door oude foto’s. Nu proberen we steeds een mix tussen oud en nieuw te zoeken. Want ook op foto’s van nu wordt veel gereageerd. En terecht. Deze foto van Jan de Ridder bijvoorbeeld. Prachtig toch?
janderidder

Bekende Vlissingers
De groenteboer, de melkboer en de straatmuzikant. Iedereen kent ze wel. Leuk om dan ook eens een foto te zien op een pagina over Vlissingen.

melkboer

Jij!
Het meeste succes hebben we aan jou en 2999 anderen te danken. Jullie liken, delen en reageren op foto’s. En dagelijks krijgen wij tientallen foto’s toegestuurd. Fantastisch! Behoor je niet tot de fans? Like Hart van Vlissingen alsnog.

Regionale content scoort
Edwin Mijnsbergen zag in oktober al dat de potentie van lokaal en regionaal groot is. Andere voorbeelden van lokale Facebookpagina’s:

Albert Heijn
Terug naar het begin. Deze foto van Albert Heijn in de Scheldestraat zorgde voor het eerst voor veel likes en reacties. Een nostalgisch plaatje. Veel Vlissingers gingen er om boodschappen of werkten er. Op Hart van Vlissingen werden herinneringen opgehaald en mensen zochten zelfs in eigen archieven naar oude Vlissingse foto’s en plaatsten die vervolgens op de pagina. Toen bijzonder, nu gebeurt het iedere dag. En het blijft mooi.
Albert Heijn Scheldestraat